Autor |
Wiadomość |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:55, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Zwyczajna krzywa B-sklejana jest specjalnym przypadkiem krzywej http://www.g-web.pl/index.php?web=seo NURBS dla równych sobie wag wi różnych od zera.
Krzywa NURBS łączy cechy krzywych B-sklejnych i wymiernych krzywych Béziera. W szczególności waga punktu wpływa na kształt http://www.eegbiofeedback.g-web.pl/index.php?eeg=eegbiofeedback lokalnie, co pokazano na rysunku – krzywa "zbliża się" lub "oddala" od punktu, w zależności od jego wagi. Odcinek krzywej jest liniowy, jeżeli punkt ma wagę równą zeru. |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:55, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
* Non-uniform — cecha krzywej B-sklejanej: węzły krzywej nie muszą być rozmieszczone równomiernie.
Na kształt krzywej NURBS wpływają następujące elementy:
http://www.eegbiofeedback.g-web.pl/index.php?eeg=nowezastosowania
* punkty kontrolne p_0, \ldots, p_{m-n-1};
* węzły u_0, \ldots, u_m dzielące przedział [0,1] na m − 1 podprzedziałów;
* wagi punktów kontrolnych w_0, \ldots, w_{m-n-1} (liczby rzeczywiste) określające wpływ każdego z punktów kontrolnych na krzywą; |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:54, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Rational — krzywe wymierne, ponieważ zdefiniowano je we współrzędnych jednorodnych; po przejściu na współrzędne http://www.pascal.g-web.pl/index.php?pascal=ucds kartezjańskie otrzymuje się funkcje wymierne. Rzecz ma się dokładnie tak samo jak w przypadku wymiernych krzywych Béziera. |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:54, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Wyjaśnienie wyrażeń w angielskiej nazwie:
* B-spline — krzywe NURBS to krzywe B-sklejane, a więc parametryczne krzywe, które są złożone z wycinków krzywych wielomianowych. http://www.xml.g-web.pl/index.php?gweb=modeldom |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:54, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
http://www.java.g-web.pl/index.php?java=rozwojjavy Powierzchnia NURBS jest matematycznie najbardziej elastyczną metodą przedstawienia powierzchni w modelu. Powierzchnia B-spline jest łatwa w modyfikacji, gdyż każdy biegun jej siatki kontrolnej wpływa na kształt powierzchni tylko w ograniczonym stopniu. Siatka kontrolna jest analogiem wieloboku kontrolnego krzywej B-spline. |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:53, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
http://www.eegbiofeedback.g-web.pl/ Kształt tych krzywych określany jest za pomocą punktów kontrolnych i znakomicie nadają się do modelowania kształtów organicznych w programach do tworzenia grafiki 3D. |
|
 |
Krandans |
Wysłany: Sob 18:53, 11 Wrz 2010 Temat postu: NURBS (ang. Non-Uniform Rational B-Spline) - popularna nazwa |
|
NURBS (ang. Non-Uniform Rational B-Spline) - popularna nazwa dla dwóch rodzajów obiektów: krzywych i powierzchni. http://www.g-web.pl/ |
|
 |